قدس آنلاین: مسئول روابط عمومی پروژه کیک بزرگ امام رضا(ع) گفت: بزرگترین کیک جهان اسلام به نام کیک بزرگ امام رضا(ع) به وزن ۱۴ تن و به طول ۸۸۸ متر مربع در سالروز میلاد فرخنده امام هشتم(ع) در میان زائران و مجاوران امام رضا(ع) توزیع می‌شود.

کیک بزرگ امام رضا(ع) در میان زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها توزیع می‌شود

ندا سادات صدر در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: بزرگترین کیک جهان اسلام به نام کیک بزرگ امام رضا(ع) در ساعت 8 صبح سالروز میلاد فرخنده امام هشتم(ع) در بست امام جواد(ع) حرم مطهر رضوی در میان زائران و مجاوران امام رضا(ع) توزیع می‌شود.

وی افزود: در این کیک 14 تنی که به طول 888 متر مربع پخت شده 3.700 تن آرد، 3 تن شکر، 2.700 تن خامه، 120 کیلوگرم ژل کیک، 120 بیکینگ پودر و 700 لیتر آب و مواد افزودنی مجاز استفاده شده است.

مسئول روابط عمومی پروژه کیک بزرگ امام رضا(ع) ادامه داد: اندازه کیک بزرگ امام رضا(ع) به نیت امام هشتم(ع) و وزن آن به نیت چهارده معصوم(ع) و تزئیات بالایی آن مزین به نام‌های مبارک امام رضا(ع) و فرزند گرامیشان امام جواد(ع) و تصاویر مقدس پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و پرچم سبز گنبد طلایی امام رضا(ع) است؛ همچنین میانه این کیک به نیت هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت به شکل 8 ضلعی طراحی شده است و مابقی آن هم مزین به نام‌های مبارک ائمه اطهار(ع) است.

صدر درباره افزایش 10 برابری اندازه کیک بزرگ امام رضا(ع) امسال نسبت به سال نخست توزیع آن، تصریح کرد: امسال چهارمین سال اجرای این طرح است که در سال نخست به طول 88 متر مربع بود و هر سال با افزایش طول همراه شد و امسال به طول 888 مربع رسیده و نسبت به نخستین دوره اجرای طرح افزایشی 10 برابری داشته است.

وی تأکید کرد: این کیک به همت هیئت الرضا(ع) شهرستان آباده استان فارس پخته شده که در سالروز میلاد فرخنده ولی نعمتمان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در میان زائران و مجاوران آن امام رئوف توزیع می شود.

مسئول روابط عمومی پروژه کیک بزرگ امام رضا(ع) ضمن تقدیر ویژه از مجموعه آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم باشکوه در دو سال اخیر به لطف الهی، عنایات خاص آقا امام رضا(ع) و همکاری مدیران، مسئولان و خادمان آستان قدس رضوی شکوه و عظمت خاصی پیدا کرده و حتی توفیقات خاصی هم در جهان تشیع داشته است.

صدر گفت: مرحوم سیدمهدی صدر بنیان‌گذار طبخ و توزیع این کیک بود و علیرضا محمدبیگی مسئول هیئت الرضا(ع) شهرستان آباده و دیگر اعضای این هیئت هم در روند اجرای این طرح به صورت سالانه و در روز میلاد فرخنده امام رضا(ع) همکاری داشتند.

وی درباره اعضای گروه پخت و توزیع کیک بزرگ امام رضا(ع)، افزود: در اجرای این طرح یک گروه 35 نفره مشارکت داشتند که شامل 5 نفر عوامل اجرایی و 30 نفر قناد از شهرستان‌های آباده، اصفهان و مشهد بوده است.

مسئول روابط عمومی پروژه کیک بزرگ امام رضا(ع) با بیان اینکه مشابه این طرح در شهر سامرا اجرا شد، عنوان کرد: به مناسبت میلاد فرخنده امام حسن عسکری(ع) پدر گرامی امام زمان(عج) کیک بزرگ اباالمهدی(عج) که طرح و ایده آن توسط اعضای این گروه بود و توسط مسئولان ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی به مرحله اجرا درآمد پخت شد و در میان زائران و مجاوران حرم های مطهر امامین عسکرین توزیع شد.

صدر تصریح کرد: در جهت اجرای هرچه باشکوه تر این مراسم مساعدت‌ها و همکاری‌های آستان قدس رضوی و اتحادیه قنادان مشهد را داشتیم و بابت حمایت های صورت گرفته از عوامل این دو مجموعه تقدیر و تشکر می کنیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم این تؤفیق همه ساله نصیب و روزی این گروه بشود تا بتوانند این طرح را در مشهد و دیگر شهرهای کشور اجرا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.